fredag 16 januari 2009

Vintage- Skabbigt men chikt!



Vi var på en "Vintage-resa" igår, jag och prinsssan. Och i våran lilla stad innebär det röda korsets butik och soptippens återvinnings-butik, med det läckra namnet Reprisen! Skabbigt men chikt!
Man kan då fynda i alla fall. Jag har lite bacillskräck, eller lite...Jag kan tycka att det är lite äckligt ibland på Vintage-ställen.
Jag har rest på Vintage-resor utanför Norrbotten också, i våras gjorde jag Portobello och Camden, London.
Men att köpa trä och glas är ok för mig, om jag inte ska äta ur det....

Detta är gårdagens Vitage fynd 2 flaskor som vi ska ha olika badoljor i. En glasburk med lock till badbomber. Allt under 100 spänn. Den lilla flaskan med det vackra mönstret fick jag för en 5a!



Prinsessan hon köpte de ensamma kaffekoppen för 3 kr, i ena butiken. Och den ensamna skålen på den andra 5kr! Hon har tänkt dem till ljus/blomma?...

Också hittade vi världens minsta och sötaste askopp. Den inhandlades till att lägga av sig smyckena i, i badrummet eller på nattduksbordet. 5kr!



Trevlig Helg önskar Prinsessan och jag!

3 kommentarer:

Mjuka sa...

Mysig blogg du har!! Fina sydda cupcakes längre ner.
Ha en fin lördag
kram Malin

Villa Carl Larsson sa...

Fina fynd hörru du :) Jag håller med.. det känns lite så där att äta ur loppisfynd.

Kul att du vill vara med och tävla hos mig. Lycka till! Och ha en fortsatt trevlig lördag.

Kram Josefin

Ingrid sa...

Jag är ju också hopplöst rädd för baciller på gamla saker. MIna tankar börjar fladdra i väg om vad folk kan ha använt saken till -spottkopp eller så !!

~Livet i byn