måndag 12 januari 2009

Vi fikar och längtar till sommar´n...


Detta är sommar för oss. Sånhär momors-saft som man kokar till själv med sockerlag. Det är en bra "gå-bortpresent" också att koka till, och förpacka i flaska med etikett.

Äntligen är julen bortstädad, nya vita azaleor har inhandlats. De gamla spetsgardinerna är tvättade och på plats i köket.

Idag har det bakats cupcake´s med hasselnötsmassa och choklad på toppen. Jag behöver väl inte berätta vem som bakat. Det är alltid dottern/Prinsessan. Jag undrar hur jag fått så duktig dotter?
Mums...Allt hon gör är gott och snyggt!
Annars har vi en "pysselvecka", men inget är färdigt att visas ännu...
Vi lever ju faktiskt ett fantastiskt gott liv, jag är mammaledig och hon jobbar extra på mataffärn. Tänk att vi kan bestämma att i veckan har vi pysselvecka eller shoppardagar/vilodag/utedagar...Det är bara att njuta, det varar ju inte förevigt.
Välkommen tilllbaka! Lämna gärna en kommentar...
Prinsessan och jag

2 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Mums vad gott!!!

Unknown sa...

Hej Hopp!!

Såg att jag missade er prinsesstävling!! =(

Älskar prinsessor, kronor och tyll!! =) Men oxå *sött* som ni visade i senaste inlägget. En lisa för själen..så jag känner mig glad ändå, hi-hi...Tack för titten på Er mysiga blogg!! =)

Kramar i massor Malin