torsdag 15 januari 2009

Pyssel-vecka!


Vi hade ju bestämt oss för en pyssel-vecka i veckan... Men det är klart att vi inte bara pysslat. Prinsessan har ju jobbat, och så har vi ju andra måsten i våra liv, tvätta, handla, laga mat...och sköta baby, (fast det är ju ett väldigt kärt måste).


Många pyssel-projekt finns liggandes här hemma, och många projekt bär vi inom oss...Vissa projekt och ideer blir aldrig verklighet.
Det kanske är lika bra det.
Hur mycket tyg och material har vi inte liggandes i våra skrubbar, som det aldrig blev nåt av...





Men här är ett projekt som blev av i veckan. I december köpte jag denna lampa för 30 spänn på en av våra "Vintage-resor".
Lite vitfärg, vitt linnetyg och en spets. Tata...en helt ny lampa! Vad kul att detta projekt blev av...



Jag har tänkt att lampan ska få stå i rummet på en skåp som är ett projekt så jag vill inte visa den ännu. Ett avlutat gamalt skåp som ska målas limegrönt...nej jag skoja bara...det ska naturligtvis målas vitt. Det är bara en tidsfråga innan penseln kommer fram...kanske nästa vecka...


Om mina samlar manier är korgar och glasburkar, så är Prinsessans knappar. Hon är gaaalen i vackra knappar. Hon köper knappar lite här o var både nya o gamla. I veckan har hon pysslat lite med några knappar...Och vips har hon gjort läckra ringar!


Romantiskt och Kitchit! Just för tillfället letar hon gamla målade porslin knappar, helst med rosor på...Har du några får du höra av dig.


Idag har vi varit på "Vintage-resa" igen. Ja i vår lilla stad betyder det ju röda korsets butik och typ soptippens återvinnings-butik. Men trevligt var det och fynda det gjode vi! Men det får ni se imorgon...

Välkommen tillbaka imorgon! Prinsessan och jag

4 kommentarer:

Stina sa...

Otroligt vackert du gjort.:-)

♥ Fyra årstider sa...

Idag fick jag den söta presenten på posten..blev förvånad över att jag fått andra att tävla..jätte kul.
Tack för den söta lilla kronan.
Kram Lotta

Tess på Tilda och Mamma sa...

Hej Vännen så fin lampan blev tänk att lite vitt kan göra underverk. Tack för dina fina kommentarer hos mig. Ha det så bra.Nu ska vi ut i stor stan och shoppa, det blev formex i går med inköp. Färden går hem i morgon.
Kramis Tess

mitt skärgårdsliv sa...

Så fin lampa blev efter nytt tyg och lite färg. Ja visst är det så att man har många pysselprojetk men alla blir inte verklighet. Trevlig helg!