tisdag 20 januari 2009

Om den lilla glasklockan...



Jag fick den sötaste lilla glasklockan i julklapp (Se på gårdagens inlägg!)
av en värdefull kompis! Jag förstod ju på en gång att den var till badrummet. Om man vill ha lite bubbel i badet så plingar man ju lite och då kommer bubblet serverat! Tänkte jag. Det hade hon inte tänkt på...
Så till trettondagsafton fortsatte berättelsen om klockan för då fick jag champangeglas och bubbel till min klocka.



Någon dag senare kom jag in på Indiska och fann drickesglasen på rea 8st för 100kr!



Och så nu i fredags var rödvinsglasen på extrapris. Så nu är hyllan snart full...Allt tackvare den lilla söta klockan!
Att jag gillar den här kollektionen av glas från Indiska är väl överflödigt att berätta...

Snart ska vi börja visa bilder från vårt vardagsrum...
Må så gott! Prinsessan och jag

5 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Vilke härlig samling glas du har! En vardagsskatt!

Va kul att du kikade in hos mig på Peppar & Vanilj. Hoppas att du kommer tillbaka :)

Jag önskar dig lycka till i tävlingen ♥

K R A M // T i n a

Ingrid sa...

Så smart, tror du man kan få en sådan klocka och plinga i om man behöver hjälp på gården ;0) Attans vad jag skulle plinga!!

~Livet i byn

Tess på Tilda och Mamma sa...

Åh så roligt att det kikar in någon från norr och piteå är ju nära.Hoppas allt är bra med dig.
Kramis Tess

Villa Carl Larsson sa...

Ja Indiska har verkligen mycket fint och speciellt glas. Dina var ju superfina!!! :)

Handplockat sa...

hej snygging
jag såg glasen i huvudstaden i helgen men orkade inte draaa hem dem
nu blir man ju hur sugen som helst när jag ser dina...
indiska har så mkt fint
ha det bäst