lördag 3 januari 2009

Go fika...


Min prinsessa har legat i soffan i 2 dagar och inte orkat jobba. Men igår kväll kom ett friskhetstecken, förkylningen börjar ge sig. Hon blev baksugen. Huset hade dock bara 2 ägg. Men vad gör väl det det fanns ju philadelfiaost och annat gott. Så hon gjorde en morotskaka/tårta och bjöd oss på.

Idag har hon orkat åka till mataffären och jobba. Peppar, peppar men vi andra (5) i familjen har klarat oss undan förkylningen. Nu väntar dagen med övningskörning, hämtning från badhuset, några tvättmaskiner, ammningar och andra kära babybestyr... Jag skulle vilja hinna börja fota lite av vårt kök också, om det inte är för rörigt. Vi satte gladpack runt rosstjälken, som synes. Kanske ett recept för någon att göra till ikväll?

Receptet som Prinsessan rörde ihop:
Vispa 2 ägg och 2dl socker
tillsätt
2 dl mjöl
2 tsk pepparkakskrydda
1 tsk kanel
2 tsk bakpulver
1 dl solrosolja
3 dl rivna morötter
Grädda 175 grader, tills "inget" fastnar på provstickan.
På toppen har hon rört ihop
1 pkt philadelfiaost
2 tsk vaniljsocker
en klick smör
någon matsked florsocker

Ernst, han pratade om nåt som var gott -som att kyssa en ängel. Men vi säger ju förståss gott -som att kyssa en prinsessa!
Ha en härlig Lördag, Prinsessan och jag

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Yummy!! Det där såg väldigt smarrigt ut!

~Livet i byn

Ingrid sa...

Svar: Oh ja, det är svinkallt här!! Fick till och med ta in hästarna tidigare på grund av kylan.

Saffranspankaka låter mumsigt, jag funderar på lavendelskorpor om jag får tag på några lavendelblommor på byn i morgon. Kankse Apoteket har?

~Livet i byn