onsdag 28 januari 2009

Shoppingtur...

Igår gjorde vi en iten shoppingtur till norrbotens storstad...alltså Luleå. Så nu äger vi också ett zinkhus. Det blev såå fint med en ljusslinga i.

Zinkkruka med rosmotiv...med en skir hjärtan på tråd....två ljus...(som ska få bo i något)...en gammal "mjölk-hämtare"...

Hjärtan på tråd är så bra, för det är en bland de få blommor som kan överleva en längre tid hos oss.



Just nu, har jag mindre skirt o silver på o omkring denhär hyllan, mer Zink och grovt... så en ny "ruffigare" krans, har placerats hit.



Vi hann på Vintage också. Luleås röda kors butik, det är visst den RK butik som går bäst i Sverige. Och där fanns det grejer!



Jag köpte den lilla silverljustaken, o silerfatet. Silverfatet har en gravering. Det var Ebba som fick det julen 1935 av Erik...Jag har funderat hur det gick för Erik o Ebba...blev de ett par? Eller var de syskon?...


I alla fall så är Ebbas silverfat rejält silverputsat nu o jag hoppas de var ett härligt kärlekspar som levde lyckliga i alla sina dar...


Ha en bra mitt i veckan dag! Prinsessan och jag

6 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Oh vad fint. jag älskar zink och silver. Vi har lite problem här hemma att vi inte har några direkta ytor att ställa dekorationer och dylikt på. inga byråer, hyllor eller skåp. Det är lite tråkigt faktiskt. Vi har heller ingen plats för att ställa in fler möbler, tur att vi letar större lägenhet.

Hoppas ni får en fin kväll
kram/Veronica

Veronica Tingvall sa...

Jag har haft studieuppehåll i snart två år och jobbat lite som musikpedagog i en församling så länge. Nu är mitt vikariat slut men tyvärr har jag varit sjuk ett tag (magproblem och stressgrejer) därför har jag skjutit på studierna till hösten. I höst åker jag förhoppningsvis till Uppsala och gör mitt pastis-år. Sedan är jag äntligen präst, som jag har längtat. Är du också präst alltså?

Ingrid sa...

Just det huset är så fin, hann inte med när vi hade det hemma på jobbet. Vilken affär köpte du ditt i?

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Oj oj oj vad fina saker du har köpt och fyndat. Jag vill också :) Visst är det roligt alltid och visst är det roligt att måla möbler och saker också. Det har jag fått dille på nu hihi.

Luleå har fin shopping. Kram Josefin

Fröken Fräken sa...

Oj, har man fått konkurrens om fynden på Kupan! ;-) Ja, visst man kan hitta massor där, och väldigt resonabla priser! Var hittade du de övriga fina sakerna?

♥ Fyra årstider sa...

Dessa vackra zinkhus..jag skulle vilja ha en liten stad.
Kram Lotta