måndag 26 januari 2009

Jag ska måla hela världen...


Nej men jag ska måla hela huset! Idag får ni se mitt andra skåp som är målat. Jag har mest bara gamla avlutade möbler så det är bara att måla på...Sladden som jag inte spikat fast sedan målningen är från en tavelbelysning som jag satt in i skåpet.


Skåpet är ett gamalt överskåp sk. mjölkskåp. Underdelen av skåpet har jag aldrig sett. Dethär är nog enda möbeln från pappa släkt, annars är det mesta av mina möbler från mammas sida.



Just nu är det bara lite instuvat i skåpen... Jag hade fundering på att sätta spets innanför glaset. Men nu när det känns så vitt och fräsht så blir det nog inte så...
Nu längtar jag efter att någon målare kommer och tar sig an tak och väggar...




Bordet har också fått sig vitfärg. Jag vet att det kan vara helgerån att måla på dessa inlaggda träbitar i olika färger. Jag vill ha det vitt nu och det var i så dåligt skick att jag ville inte att någon skulle glutta under duken och se den hemska bordskivan.


Här syns det hemska,endast i litet fomat! Jag trodde att jag tagit någon före bild på skåpet också men inte det. Men det var i samma röda träton som bordet...



Min avsikt var att bjuda på ett inlägg i fredags eller så men det har varit så mulet, och dagarna bara går...Nu ska jag inte vila så länge innan nästa inlägg!'
På återseende hoppas vi! Prinsessan och jag

2 kommentarer:

Ingrid sa...

Vad du målar och grejar och har dig. Jag har målarförbud efter att ha vält en färgburk på övre altan ner på nedre med förödelse som slutresultat i somras. Eller det var egentligen hunden som välte färgburken men enligt min man så var det jag!!

~Livet i byn

Villa Carl Larsson sa...

Wow vad fint du har målat. Det blir ju sååå fint med vitt :) Som nytt fast gammalt. Kram