söndag 11 januari 2009

Vi tar vara på ljuset


Solen orkar knappt över horisonten hos oss uppi norrbotten ännu. Så ska man ta vara på solljuset får man synda sig ut, innan det är mörkt igen. Det gjorde vi idag.


Vi tog barnvagnen på en härlig promenix genom skogen vid älven. Det blev inget med heminredning inne idag. Men innan kvällen måste det sista av julen ut härifrån. Tänk att det är så roligt att pyssla in julen, och så skönt när den hittat ut igen!



Men till veckan har vi lite heminrednings-projekt vi ska visa.
Hoppas ni får en bra start på en ny vecka! Välkommen åter! Prinsessan och jag

3 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vad vackert! Jag ser att ni går längs älven i Öjebyn. Stämmer det? Strandpromenaden där är i alla fall superfin. Jag är inte ett dugg avundsjuk på snön och den vackra solen som lyser hehe.

Ha en fin vecka! Kram

Ingrid sa...

Så fina bilder, vilken mysig tid det är när man kan gå med vagnen så där. Mina barn är stora nu, dottern är 15 och sonen 21 så de tycker inte promenader med mamma är så roligt ;0)

Nä, min man gillar inte heminredning, renoveringar eller liknande. Han får moddra bara man nämner sådant. Därför köpte vi ett totalrenoverat hus!! Det är gammal gård sedan 1912. En snickare har dock ägt det före oss, tack och lov!!

Tur att jag har andra bloggare att dela mitt intresse med :0)

~Livet i byn

Erika Grahn sa...

Här i stockholm får man också skynda sig ut för att hinna få lite ljus på sin bleka näsa. Men smhi lovar att om bara en månad kommer det vara stora skillanden :)

erika