onsdag 11 mars 2009

Vi gillar...



Så tog vi oss en tur till storstan igår, Luleå. Det var ett välplanerat race så vi skulle hinna till alla butiker vi ville (mest) för att sedan vara hemma (5 mil) före kl.15, för då skulle Prinsessan arbeta...Vi startade på Röda korset, sedan Fröken April...Lagerhause....osv...


Silverfaten hittade jag på loppis i måndags för 20 kr styck!Även skålen på fot följde hem. Men den är nog inte av silver. Men den blänker och det gillar jag...
På RK i Luleå följde ett skåp med hem. Tänk att det rymdes med barnvagnen där bak!
Skåpet visas när jag kavlat upp ärmarna och huggit i med målarpenseln...igen. Jag blev så less på måla när vardagsrummet med laggårdsväggen var klart...


På Fröken April hittade Prinsessan en glaskupa...till. Fröken April är en liten mysig butik i Luleås järnvägsstation. Snart ska dom komma ut på nätet...



Idag har P hunnit pyssla med Tildas rosenbilder. Ramen är vintage, och när vi kom hem hade vi en exakt likadan hemma.
Tänk för nästan 20 år sedan gjorde jag sådana scrappingar av överblivet material från min brudklänning och brudkorten. Inte konstigt att P tror att det var jag som uppfann scrapping. För det är ju egentligen inget nytt i vårt hus...


Nu måste vi skärpa oss och sätta ihop födelsedagstävlingen snart...
Synes! Prinsessan och jag

5 kommentarer:

Snuttan sa...

Så fint du fixat..
Kram
Åsa

Veronica Tingvall sa...

Åh vad jag älskar glas kupor...vill ha! Vill ha!

KRAM/Veronica

Lönnen 13 sa...

Vilka fina saker ni hittade,bra med tips på butiker,kanske min dotter hinner in i någon i helgen.
Kram Anneli

annashusidingtuna sa...

Det blir alltid så fint med glaskupor!
Kram Anna

Millygarden sa...

Låter som du har trevliga butiker där uppe i norr! Gillar också silverfat....det smyger med nått lite då och då ifrån loppis!"


kram Marina