onsdag 4 mars 2009

Franska dokument

Jag fyndade en ny korgkista idag. Perfekt som förvaring åt några av alla mina böcker som inte rymms i biblioteket. Jaa...i vårt radhus består biblioteket av två bokhyllor i hallen uppe.


Jag samlade ihop några franska dokument med snören och vissa fick små smycken runt. Tanken är att de ska få sig en ram och komma upp på väggen...


Lite blockljus med madonnasmycken...


...en hjärtan på tråd...


en gamal psalmbok...fast det står Nya psalmer på den!(1923) Tryggare kan, har en vers som inte längre finns med i vår psalmbok...


Nu har vi perfekt sportlovsväder så inget gnäll om det!
Ha det bra!Prinsessan och jag

9 kommentarer:

Sagofe sa...

Det var snyggt att ha dem ihoprullade också, tycker jag :-)

Merethe sa...

Dette ble riktig flott sammen synes jeg. :)

Veronica Tingvall sa...

Å vad fint!
Hoppas ni har det bra
Kram/Veronica

Ingrid sa...

Åh vad fint det blev, snyggt bara att ha dokumenten så där ihoprullade också.

~Livet i byn

Snuttan sa...

ohh vad fint
Var har di hittat dina franska dukoment??

Kram
Åsa

annashusidingtuna sa...

Hej!
Fick ditt paket med posten idag! Guuud vad prinsesstvålen luktade gott och flaskan är ju bara för söt.
Vart hittar du alla franska dokument?De är verkligen jättefina!
Kuddöverdragen jag också fick har redan fått plats i soffan i köket.
Tack igen för de fina saker du sänt till mig!
Kram Anna

Gårdsromantik sa...

Så vackert med dokumenten - har du skrivit ut dem?

Maken har en enorm samling med gamla böcker - mest religiös litteratur - de är så vackra de gamla läderbanden - om jag frågar snällt kanske jag får dekorera med dem! :-)

Imorgon kommer det nog ett TV team från Shanghaij mellan 13.30 - 15.30 så då finns jag hemma i butiken.

Sen har jag ju öppet som vanligt på kvällen - 18 -20.

Roligt om ni tittar förbi - äntligen har vi ju fått sol!

Kram Maud

Millas hem sa...

Jättecharmigt att bara låta de ligga så också!

Camilla

Titti sa...

Jättefint!!!!
Jag ställer samma fråga som endel före mig.....
Har du skrivit ut dokumenten själv? Jag har letat på nätet men hittar inget..
Kram Titti