tisdag 3 mars 2009

Torkade blommor...


På 90-talet när andra plockade bär, då for jag och plockade blommor som hängdes upp i hallen för torkning. Jaa det luktade som i en hölada! Men sen har det känts som att torkade blommor är dammigt och passerat...


Men häromdagen plockade jag fram en av mina böcker i ämnet...Och det känns som att till sommaren ska jag nog torka mig lite blommor... Hortensia...Smörblommor...Rosor...kanske något vackert gräs...

Idag känns det så avlägset med blommor...Det är mest snövirvlar och gråmulet sportlovsväder. Vi hoppas på sol och härligt vårvinterväder imorgon...

Välkommen åter! Prinsessan och jag

6 kommentarer:

Ingrid sa...

Jag for också runt och torkade blommor. Men som du säger känns det lite passé. Men jag tror det kommer igen, som det mesta ju gör.

~Livet i byn

annashusidingtuna sa...

Torkade blommor är alltid fint, men ombyte förnöjer ju så här har jag det i olika omgångar, med lite tid emellan.
Bra bok du har!
Kram Anna

annashusidingtuna sa...

Här kommer att springas till postlådan varenda dag tills jag fått paketet och jag är helt övertygad om att det kommer att platsa väligt bra här hemma.
Kram Anna

Ingrid sa...

Här kommer direktlänken

http://livetibyn.blogg.se/2008/july/geisha-nutella-cupcakes.html

~Livet i byn

Mer av allt sa...

Jag plockade och torkade också blommor (smörblommor, rosor, rips, lin, eterneller m m). De blir ju fort ofräscha och dammiga. Men vem vet, vi kanske får ett återfall till sommaren?!

Ha en härlig (snöfri!) vecka och kramar från mig!

Gårdsromantik sa...

Minns att jag gjorde kransar och bollar av kattfötter - de skall jag nog spana efter i sommar.

Nu är det bara ditt mahasin kvar ! - men den har jag gömt till s du kommer! :-)

Kram Maud