torsdag 26 mars 2009

Vårblommor...


Målningsilet har fortfarande inte infunnit sig så vi bjuder på oredigerade bilder av våra vårblommor idag...

Våran katt Kalle har varit borta i över 2 veckor nu. Hoppet om att få hem honom helskinnad har inte varit stort den senaste veckan. Men igår ringde en dam som sett våran lapp på ICA med Kalles foto på. Hon trodde att det var han som satt nadanför hennes balkong...Hon har en honkatt...Behöver jag berätta att jag var i hyreshusområdet flera gånger igårkväll...


OOOo vad jag lockade. Jag kan tänka mig kvinnan säga...-först var det den gula katten men nu har vi en kvinna här som springer runt och ropar och visslar...

Igår eftermiddag vid kassan på ICA berättade jag för våran granne om Kalles försvinnande...Vilket en annan man hörde och han sa att katten (som ju fanns på bild på ICAs anslagstavla) hade varit i deras kvarter för några dagar sedan...Våran lilla Kalle kommer att ordna inavel i hela byn!...Nu får han lov att komma hem och då blir det snipp-snipp hos veterinären, nu är hans semesternöjen slut...Dessutom är hans höggravida fru Alva här hemma och ska föda när som helst!

Kolla in våran tävling längre ner på sidan! På återseende! Prinsessan och jag



Jag kom på att ni kanske vill se hur kassanovan i vår by ser ut. Kalle eller Carl. han är döpt efter alla kungligheter och stora män som...Carl von Linne...Visst är han snygg?!

5 kommentarer:

Emilie sa...

Vilken jättefin katt ni har! Hoppas han kommer hem snart!
Kram Em

Veronica Tingvall sa...

Åh vilken fin katt. Jag vill också ha en men sambon är allergisk. Hoppas han kommer tillbaka snart.
Kram/Veronica

Sagofe sa...

Håller tummarna för att han kommer hem snart.

Underbara cupcakes i förra inlägget! Bland de finaste jag sett.

Kram

Ingrid sa...

Hoppas han kommer hem snart, den lilla filuren ;0)

~Livet i byn

mitt skärgårdsliv sa...

Jo jag försår att er katt är populär bland honkatterna i byn och inte har tid att komma hem. Så stilig som han är! Ha det bra!