söndag 14 december 2008

Vad blir det för mat?


I fredags for jag och 9-åringen och inhandlade "fredagsmys", alltså typ chips och läsk. Dessutom tummade jag på lördagsgodisregeln så vi köpte oss choklad också som vi åt i bilen på väg hem. Så frågade han vad vi skulle äta till middag. Potatisgratäng och rostbiff svarade jag, kanske med lite för mycket godis i munnen,
-nej men säg nu mamma. Och jag svarade samma sak en gång till. -Nämen sluta nu, vad blir det för mat? -Jo men vi ska äta potatisgratäng och såndär rostbiff, du vet kött som jag steker...
-Jaha rostbiff, jag tyckte du sa råttgift!
Denhär bilden togs på 9-åringen för ca 9 år sedan.



Jag vill bara berätta om dessa små pepparkakor som är perfekt att göra små mumsbitar med ost på till glöggen. De säljs i kartonger, på mataffären, och det går lite pengar till röda korset om du köper en kartong.

Det blev inget om inredning i dag, men det är ju viktigt att äta också, bara det inte är råttgift! Ha en bra inledning på veckan, pyssla istället för att stressa!

Prinsessan och jag

2 kommentarer:

Vit Spets sa...

Hej Där!
Tack så hjärtligt för Din goa kommentar... det är sådant som gör mitt bloggande mer beroendeframkallande, dock på ett POSITIVT sätt :)

Nu är jag här & kikar in till Dig... på återseende!
//Siv

Gårdsromantik sa...

De var charmiga peppisar!

Råttgift kan vi allt vara utan;-)

Kram Maud