fredag 12 december 2008

Fota snyggt i december? I norrbotten?


Vi har ju knappt något dagsljus alls denhär årstiden. Så det är ju liksom blixt på dygnet runt nu. Men jag vill ändå visa min morfars gamla kommod som fick nytt liv med vitfärg. Den trivs alldeles utmärkt med hyllan jag köpte förra året. Då när jag upptäckte bloggvärlden.


Sedan har jag ju upptäckt så mycket i bloggvärlden som berikar både husets inredning och vårat liv. Igår pulsade jag ut i snön och hämtade några brädbitar som blivit över sedan badrummsrenoveringen. De är lite grova och klumpiga, men jag var så sugen att prova måla lite...så tomten vet att vi är snälla och att han är välkommen. Det är ju bara att nu bubblar det av ideer vad jag skulle kunna göra med brädor och färg. Men jag äger ingen kap...än.






Ikväll hägrar soffan och idol, inför finalen. Fast roligast är väl avsnitten med audition-klippen? Kanske lite glögg och pepparkakor, för att få i sig lite julstämmning...Tack och lov för Leila och hennes nya bok, så jag slipper baka. Prinsessan bakar på eftersom, hon älskar det. Igår blev det maränger!


Ha en bra fredagkväll! Prinsessan och jag

1 kommentar:

Gårdsromantik sa...

Vilka läckra maränger!

Jag har precis inhandlat en sticksåg - gissa om den går varm!

Såg ditt snyugga tassbadkar!

Gissa om jag vill ha ett sånt - vet bara inte var - vi har så yttepyttiga badrum:-(

Kram Maud