söndag 21 december 2008

Ett skåp är klart!


Det känns visst kul med jul. Men jag undrar om det var så smart ur stress-synpunkt att boka in dop på annandan?! Så juldagen ska gå till dopförberedelser...
Jag har så mycket ideer kring "måla hemmet vitt och romantiskt" projekt som jag vill göra NU, men julförberedelser (städning, lite julklappar, julmat) och dopet tar all målartid nu.

Men jag fick i alla fall ett skåp målat innan jul! Och jag är sååå nöjd! Trots att det är snett o vint och 100år. Resten av familjen är nöjda också, och det är ju bra för husfridens skull. När jag ska kasta mig på andra projekt. Tex trappen som syns i spegeln, den är nog trött på att vara ful gammal gulnad furu, tror jag. Den rutiga tapeten är den enda mönstrade som finns hos oss. Och jag har tänkt behålla den än, den trivs här och täcker bara en liten vägg.

Här ligger han fromt och väntar på att bli döpt. De andra barnen har varit kring 3 månader, så varför skulle lillprinsen måsta vänta nästan 5 månader? Jaja, men nu blir det. Men nog skulle det vara bekvämt om det fanns ett fik att gå till efter kyrkan...

Vi säger God jul innan julafton med gran-bilder, och någon av husets krubbor! Välkommen åter! Prinsessan och jag

3 kommentarer:

Svenska inredningsbloggar sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Gårdsromantik sa...

Det är lika bra att beta av allt på en gång!

Det var ju en bra affärsidé med ett fik bredvid kyrkan - att ingen tänkt på det!:-)

Skåpet blev så fint i vitt.

Ps - det var jag som gjorde förra komentaren - glömde att vara rätt inkoggad.

Kram Maud

me and alice sa...

Tack för besöket på vår blogg!!
Ditt skåp blev verkligen fint i vitt!! Ja tänk vad vitfärg kan förvandla allting...
Vilken underbart söt liten bebbe ni har! Tänk jag tyckte det var alldeles nyss våra var så där små. Nu har vår Alice redan blivit tonåring...
Lycka till med dopet!
Kram och God Jul!
/Susanne♥