onsdag 10 december 2008

Masterbathroom


Ja masterbathroom, vi bor ju i ett litet radhus, så vi har ju bara ett badrum. Men vi har nyss renoverat det så nu är vi glad att vi har ett badrum i alla fall. Inredningen kommer från ett varuhus i Haparanda. Väldigt praktiskt att alla har en låda var. Ekskivan är egentligen en köksskiva, men för mannen i huset är det något speciellt(?) med att olja in den, så det sköter han. Ekskivan funkar också som skötbord nu då vi har en 4-månaders prins. Vi är väldigt nöjda med blandningen av kakel och råträvägg, mycket vitt men också lite ek.
Vi satte in en duschdörr isället för drapperi, väldigt praktiskt. Den syns som något randigt i spegeln ovanför tvättstället.

Bor man i ett 30år gammalt radhus kan man inte kosta på det hur mycket som helst. Så alla grejer vi köpte till badrummet, toastol, badkar, inredning är lowbudget- varuhus...Badkaret är ett traderainrop.
Trådkorgen med de rena handukarna blev kanon! Den inhandlades på Tomtebodan förra veckan.

En nackspegel är inte helt fel heller, med förstoring, det är faktiskt jättebra nu när mina ögon börjar uppfatta det jag ser i världen allt mindre.Då kanske mäjken hammnar någorlunda där den ska.
Vi renoverade köket för ett och ett halvt år sedan, då var vi mycket mer oense hur det skulle se ut. Det blev lite kompromisser som jag ännu inte är nöjd med. Jag ska visa köket nån dag framöver.
Man kan ha ljusslingor i badrummet! De finns med batteri, man kan ju ha uppladdningsbara batterier om man vill.
Tack för idag! Prinsessan och jag.

1 kommentar:

Erika Grahn sa...

hej! Vad fint ni har fått det hemma hos er nu när ni är i pysslar-tagen! :)

kul med en till blogg att läsa, en fågel viskade i mitt öraoch tipsade mig om eran blogg, då kan jag smyga runt här med :)

/Erika Grahn

www.erikagrahn.blogg.se