lördag 27 december 2008

Granen har åkt ut


Granen var så eländig så vi nöjer oss med adventsgranen, den mår så bra att den skjuter skott! Tomten kom och julklapparna är öppnade. Det var länge sedan jag fick denhär broderade tomtetavlan av Prinsessan men det är en av mitt livs finaste julklappar. Hon var bara 7 år när hon hade sytt den åt mig. Tyvärr har den inte glas så den är lite fläckig.


Vi har haft dop på annan dagen. Det var en trevlig högtid. Men nog är vi trötta idag efter bakning och alla förberedelser som det blir.


Kläder ska strykas och det ammas och kaffe ska kokas. Jag och Prinsessan dukade upp ett buffebord med smörgåstårta, tårta, bakverk, godis och ljus. Vi var nog för stressade att komma ihåg att fota det.(synd) Tackolov att jag har min prinsessa, och att hon är så gullig och hjälper mamma. Inte ett öga var torrt under dopet i kyrkan, det var fin solosång. Och dopbarnet skötte sig exemplariskt förutom att han inte gjort nr.2 på 2 dar. Men under de 25 min. dopet pågick passade han på. Prästen, mamma och pappa ingen klarade sig undan skiten. Han är familjens 4:e barn men det var första gången vi hade en kvinnlig doppräst! Inte för att det spelar någon roll, men trevligt var det.

Vi är sugna på att ha en tävling vi också, vi får se i dagarna framöver... Lämna gärna en kommentar, välkommen tillbaka! Prinsessan och jag.

Inga kommentarer: