tisdag 23 december 2008

GOD JUL!



Granen är klädd. Jag och äldsta sonen var och tog en i mörkret på eftermiddagen, den var faktiskt snyggare i skogen. Men den får bo här nu några dagar.

Gottebordet fylls på med godis blommor och ljus...
Några krubbor är på plats. Denhär har jag haft så länge jag minns, säkert över 30 år.Jaja 35 då, jaja kanske lite till då. De verkar fått sig lite svartmake nån gång.

Denhär krubban är den sötaste. Dom är ca 2-3 cm. Den är sedan storbarna var små så den väl 15 år.

Ja nog var det trevligt att se Ernst igen. Men grovsalt det har vi redan i ljuslyktor. Här med lite hjäteströssel. Saffranspannkaka det ska jag prova gör någon dag framöver. Det har jag aldrig hört talas om.

Skinkan är på gång att tas ut ur ugnen, så PRINSESSAN OCH JAG ÖNSKAR GOD JUL!

Inga kommentarer: