söndag 1 februari 2009

Mamma, jag tror att skålen har börjat mögla...



På lördag hade vi en härlig liten shoppingtur till Gammelstan, där det var marknad och eldshow. Höjdpunkten var nog ändå På Hjortgården för där blev vi ju alldeles till oss av allt vackert vi ville ta med hem. Jag köpte bland annat denhär skålen/vasen. Den är så vacker! Trots att 9-åringen trodde att den har börjat mögla...



...Mina ranuklar har börjat blomma ut...



...Pärlhyasinterna har inte kommit upp än...

Det känns verkligen att vi går mot ljusare tider. nu har vi faktiskt dagsljus även kl.14, så var det inte för en månad sedan...
Ny vecka nya tag...målartag alltså, taket i vardagsrummet är på tur!
Välkommen tillbaka! Prinsessan och jag

10 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Men så vackra bilder du tar och tack för de värmande orden!!!

Trots att skålen var "möglig" hihi.

Det var så roligt att få träffa er även om vi inte han prata så mycket.

Visst var det ett underbart väder idag tror det var första soliga dagen på flera månader...vi tog en långpromenad till Storheden - vi bor ju farligt nära nu!

Kram Maud

Veronica Tingvall sa...

Fin skål och vad härligt det är med ljuset som kommer tillbaka:-)
Kram/Veronica

Ingrid sa...

Jag har aldrig besökt Hjortgården men hoppas kunna göra det snart. Skålen var jättefin, och jag skrattade gott åt kommentaren om möglet ;0)

~Livet i byn

Gårdsromantik sa...

Men tänk att ni förlovade er på marnaden - viket härligt minne!

Kram Maud

Gårdsromantik sa...

Glömde säga - vad ba at jag fick låna bilden - glömd fråga!

Kram Maud

Handplockat sa...

Muuums vilka bilder
jag bara njuter
tack för goa ord hos mej igår
Duuu hörde att du träffat snygga herrar i söndags (jag skulle åxå följt med men vi kunnde inte fixa jouren...

tänk min man har bara dejtat två kvinnor under ett äppelträd och det är du och jag ...
ha det bäst

Handplockat sa...

glömfde säga att jag älsade det där med att skålen hade börjat mögla
;)

Handplockat sa...

Tredje gången gillt i dag
hoppas det är ok att jag laggt till dej bland "bloggar i min närhet"

pling plång allt för denna gång

Vit Spets sa...

Halloj tjejer...

Ljuvlig bild visar Du oss!
Oxå gillar jag uttrycket om möglig skål ;)
Tänkte bege mig ut till Maud ikväll, jag är mycket piggare...

Önskar Er en trevlig Tisdag
//Siv

Tea Lady sa...

Hej Yvonne!

Tack för kommenteren! Kul att din dotter gillar te. Hur gammal är hon?

Mina barn (4 och 9 år) älkar te!

Jag är hemskt förtjust i kanel både som smak och doft. Kanel ingår i många av mina teer. T ex Rooibos Lava med kanel, äpple och chili, Ekologisk citrusmumma med kanel, youghurt och lime, det nya teet Ett Ljus i Vinternatten (helt underbart!), Ekologisk Chai. Det är de sorter jag kommer på. Lycka till!

Vi hörs,

Lena