torsdag 2 april 2009

Vintage på flaska...


Jag funderar var veckorna tar vägen... Men har man en nätt liten 8 månaderskille som redan står och vinglar uppför möblerna så hinner man inte så mycket...
Krupit och suttit har han gjort någon månad...Snacka om att man får städa golvet jämt! Han är våran lilla husråtta. Annars är han inte så intresserad av att äta, men hittar han något på golvet så stoppas det minnsan i munnen...


Idag fick jag en flaska bubbel av en värdefull vän, som det stod Vintage på, hon tyckte den skulle passa mig. Bulbbel är ju aldrig fel...Han behöver inte sova så mycket heller lillkillen, så mina kväller fyllda av skapande roliga projekt och bloggläsning finns inte mer...Men jag har ju myndiga barn så jag vet hur snabbt det går...snart är det nya tider mer tid och mer pengar...


Men på "Vintage" har jag då hunnit...och köpt denna vackra kanna. Vad folk haft den till har jag ingen aning om...vet du så kommentera gärna...Vacker var den då...


Och söt var denna lilla flaska som jag fick av hon som gav mig bubblet. Värdefulla vänner som känner en väl med hemlisar och allt, dom vet vad man tycker om för grejer också....

Prinsessan har lärt mig brodera med hennes moderna symaskin, om jag inte behövde så mycket sömn skulle jag kunna skapa hur mycket som helst nu. Inspirationen och ideerna flödar...

Ha de´! Prinsessan och jag

5 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Åh vilken läcker kanna!

Ja dessa barn - gör aldrig som man vill...men det är bra med en stark egen vilja!

Kram Maud

Sagofe sa...

Jättefina saker! Och vilken duktig kille du har. Min dotter är 8,5 månad och hon håller sig än så länge på golvet, vilket jag är glad för ;-) Att hin gärna kryper fram till bokhyllan och sliter ut mina böcker är en annan sak, men om min son vande sig av med det så ska det väl gå att lära henne också :-)

Villa nöystu sa...

Jag har det ju lungt än så länge, min 5 månaders baby tar sig ju ännu ingenstans. Och 3-åringen är ju sååå stor och duktig. När jag läser ditt inlägg påminns jag om det som, mkt snart, komma skall.
Jag älskar den lilla flaskan du fått av din vän, så vacker.
Har kisse Kalle kommit hem än?
Må gott,
kram från Petra

Anonym sa...

Vilken vän du har....så fina gåvor som du har fått av henne/honom ?!

Så rart det är med barn...men det är ju som du säger du har ju tonårs barn och vet hur fort tiden går så det är väl bara att njuta av varje stund som finns.
Min "sladdis" hon fyller 12 i år och här sitter man nästan varje kväll alldeles ensam, (hon är en riktig hästtjej och hänger i stallet all ledig tid) Men det är skönt att man vet vartt hon är , värre är det med 18 åringen som alltid är på vift.

Snygg karaff förresten :=)

Kram Pernilla

Märta sa...

Vilken snygg karaff du har!! Tänk om jag skulle ha turen att springa på en sådan någon gång.
O vad det är mysigt med de små liven men vad tiden springer iväg fort. Mina är redan stora och har egna små (äldsta har tvillingar 2 år o mellan har en i magen) Så njut för tiden går så fort. Märta