tisdag 7 april 2009

Vårtecken


Här uppi Norrbotten syns det inte så många tecken på vårens antågande...Hos oss är det ju vårvinter och snön smälter sakta men säkert...Vägarna blir bara igen...Barna surrar om att cykeln ska fram...
Men så kan vi lika gärna vakna någon morgon med några nya decimeter av snö...




Men i början av Juni, då snön är borta och hela naturen exploderar till att bli sommar...Då är det ljust dygnet runt...

Vårtecken såhär års syns inte men dom känns...och hörs...Det känns i luften, i lukten och det hörs på fåglarna.

Jag har börjat planera mitt uterum, jag har blivit sååå inspirerad av bloggarna i Kanal 5 tävlingen...kolla här. Jag ska måla och köpa tyg och hägna in så varken männiksobabysar eller kattbabysar kan rymma...
I lördags fick vi tillökning i familjen, 3 kattungar...Dom är hur söta som helst. Den vackra gula pappan lyser med sin frånvaro...om det nu är han som är pappa?...det finns då inget gult i kattungarna...



Önskar dig en härlig vårdag! Prinsessan och jag

10 kommentarer:

Sagofe sa...

Man blir ju inte lite sugen på en katt när man ser de där små... :-)

Gårdsromantik sa...

Men så gullepluttiga - ja den pappans anlag var då obefintliga?!

Skall kolla in din länk nu.

Kram Maud

Villa Carl Larsson sa...

Jag känner igen det där med att snön tinar sakta men säkert uppe i norr. Det är en tjusning det med men just nu är jag så nöjd att jag får bo här i södra Sverige :)

Såå söta kattungar. Mysigt!

Ha en fin dag. Kram Josefin

Gnistrande snö sa...

Hej,

kul att hitta hit!
Vilka vackra landskapsbilder du visar, tänk så fin vårvintern är däruppe i norrbotten...får mig att längta norrut :-)

Varma hälsningar
Katarina

Gnistrande snö sa...

Hej igen, glömde ju att kommentera de små ljuvliga kattungarna, söta är de och overkligt små :-)

Ingrid Ellinor sa...

Jättesöta kattungar skulle kunna
tänka mej en men min ssmbo
säger att det räcker med två
katter.
Vilka vackra vårvinter bilder ni
hat tagit.
Kram Ingrid Ellinor

heavenandearth sa...

Hej!!

Tackar för vinsten återigen!
Den kom idag! Jättefin!
Skriver här för av nån anledning kommer jag inte in på hotmailen!

Vilka gulliga små kissebebisar!!!
Snart har ni full fart hemma!!

Kan tänka mig att det inte riktigt ser ut som hos oss söderut, vad gäller vårtecknen!
Men jag gillar din bild på den lite leriga vägen..!

Önskar Glad Påsk!!
Kram! Iréne

Malin sa...

Så herlig blogg du har!
Lekker!

God klem Malin

IngunnBW sa...

Åååå...så søte kattunger! Jeg fant bloggen din pga en link om konkurransen din og titter meg litt rundt, du har en koselig blogg :) Virkelig nydelige senvinterbilder!

Ser at sneen ligger lenge hos deg, uff - du lengter vel veldig etter våren nå! Her har akkurat siste rest blitt borte fra haven. Krokus og andre vårløker spretter opp, utorlig deilig tid vi er inni i nå!

Villblomsten sa...

Så søte kattunger :-)

Jeg vil vinne en sånn jeg ;-)
hihi :-)