måndag 20 april 2009

Vårtecken...



Nu börjar våren visa sig på allvar även här uppe i norr... Piteälven har gått upp och fåglarna har party dygnet runt...


Snön försvinner för varje dag...
Men nog kan tempen än vara under noll...speciellt nattetid.


Vita krispiga tulpaner från helgens tjejfest!


Allt är inte kristall som glimmar...men glas är oclså fint...


Det enda negativa med att snön smälter...det tinar fram så mycket jobb, både ute och inne, nu syns det hur smutsiga fönsterna är, men än skyller jag på att det är för kallt...Fast nog vet jag hur härligt det är när det väl är gjort...snart så...



Vi önskar dig en härlig vårdag! Prinsessan och jag

8 kommentarer:

Gårdsromantik sa...

Vilket bra vårtecken - spralliga skrikande fåglar har vi ju här också!

Kram Maud

Mejrams! sa...

Härlig första bild du visar, kan tänka mig att det är hur vackert som helst även på sommaren. Ha en skön dag!/Merja

Cajsas Rum - Trottinglady sa...

Ja, du vi har våra vårtecken här uppe som är lite snöiga! Själv hittade jag blåbärsriset igår och det får bli mitt vårtecken denna gång.
Nu har jag hittat din blogg också!
Kul!
Ha en bra fortsättning på veckan önskar jag dig
Carin

Fia sa...

Härliga bilder! Å fågelsång (önskar jag kunde höra den) finns det något bättre vårtecken.
Fia

Lotta 8`) sa...

Snösmältning är ett sant vårtecken - smutsiga fönster likaså ;) Jag drog ned persiennerna och låtsades inte se fönsterna.... men nu är de putsade i alla fall :) Hoppas ni snart får snöfritt :)
http://lotta.tradgardsblogg.se/

Cattis sa...

vilka fräscha fina vårtecken :-)

Villa nöystu sa...

Jag önskar er en trevlig vårdag också...
det är underbart när det börjar tina, men attans så jag tycker att det går långsamt i år... ser på snöhögarna på gården och tänker -"detta kan aldrig hinna försvinna före midsommar"... men så är det kanske varje år?!
Jag gillade tulpanvasen massor.
Kram Petra

Mer av allt sa...

Gulliga små kattungar! Det är så härligt med all fågelsång kring huset nu. Och vad det tinar! Fast enda nackdelen med solen just nu är att fönstrerna ser helt bedrövliga ut. Men det är ju bara att vicka för persiennera... Inlägget om er stuga påminner mig om när man var med mina kusiner till deras stuga på en holme utanför Jokkmokk (tror att det vara det - har inte varit där på många år). Det var kallt i vattnet och fullkomligt rogivande.

Ha en bra vecka och kramar från mig!