måndag 4 maj 2009

Vårtecken...


Nu är Piteälven snart helt öppen...Fågelpartajet är slut och fåglarna har flugit åt var sitt håll...Den övre bilden är tagen förra måndagen, den undre bilden är tagen idag måndag...Om en månad kanske vi kan bada...


Hemma hos oss är sig ingenting likt. Prinsessan har flyttat till egen lägenhet med sin amerikanska kärlek. Ja i nästa kvarter...men ändå. Vemodigt är det, men jag är glad för deras skull. Det är ju naturligt att barna ska flytta hemifrån. Men var tog alla år vägen???



Idag har blåbärsriset har kommit in till oss...

Prinsessan och jag

10 kommentarer:

Villa Carl Larsson sa...

Vilken skillnad på bilderna. Våren går fort där uppe när den väl kommit. Snön försvinner snabbt. Ha det fint!

Kram Josefin

mitt skärgårdsliv sa...

När våren väl kommer brukar det ske snabbt! Ja man kan fråga sig vart åren går. Mina barn är små ännu men hastigt kommer dagen de flyttar hemifrån, fyy då men naturligt är det ju :) Ha en bra vecka!

Smycka dig sa...

Hej och tack för den gulliga kommentaren hos lilla mig:D

Jag har en stor prinsessa som oxå snart flyttar och jag ser att vi har mycket gemensamt med våra tjejer:)))

Jag har en otroligt bra relation med min dotter och det är just därför separationsångesten blir värre.

Jag har ju tur att vår lilla prinsessa stannar ju hemma många år till så jag behöver inte ha ångest över att bli ensam.

Solen skiner och jag tror att jag måste ta itu med lite fönster....

Ha en fortsatt trevlig vecka.
Lotta

Interiörboden sa...

Hej!

Ja, det går riktigt fort nu!!
Snart är värmen här för att stanna (hoppas jag!)

Ha en jätte bra kväll.
Kram Sandra

Fia sa...

När våren kommer till er då värkar de gå undan.
Å tösen din har flugit ur boet, ett stort steg för både mor och dotter. Min äldsta är arton och jag försöker nog hålla kvar henne ett tag till. Men är de flyg färdiga så är de. Ett nytt kapitel i livet…
Ha en bra dag
Fia

Åsa sa...

Halloj! Vilken fin sida ni har. Jag har länkat till den från mid pysselblogg, hoppas att det var okej!
Glömde du bort träffen hos Marie i torsdags eller? Vi saknade er i alla fall. Nu på torsdag ska vi träffas hemma hos mig, men jag skickar ett sms, så du hittar hit. Hoppas att ni har det bra! Många kramar Åsa och Sigge

Villa nöystu sa...

Så underbart att det går framåt snabbt nu. Om inte så länge kommer vi svettas och pusta i den oliiderliga värmen :-)
Så hon har flyttat nu, prinsessan. Önskar henne stort lycka till, kan dock inte ens föreställa mig hur det känns för dig. Tur att du än har ngra kvar...
Men som jag förstått är det väl inte bara prinsessan som flyttat, såg Kalle i NSD. Rackarn´s katt!

Ha det riktigt bra,
kram Petra

Viveka Gulda sa...

Hej
Nu är det dags för avslutning i vårteckensutmaningen. På måndag kör vi Grand Final och jag kommer att lägga ut allas adresser i ett inlägg och uppmana folk att gå runt och titta på finalen. Det vore jättekul om du ville göra ett avslutningsinlägg och visa hur långt våren har kommit hos dig!
Kram
Viveka på Humlebacken

Handplockat sa...

Oj vad kul med samma bild med en veckas mellanrum
idag har häggen på vår baksida fått gröna blad kaaanske hinner vi se den blomma innan det vaaankas semester

ha en toppen helg och jag förstår att det kännnnns i mammahjärtat

Gårdsromantik sa...

Men så roligt - har de flyttat ihop!!!

Förstår att det känns ovant ...men så roligt för prinsessan!


Kram Maud