fredag 22 maj 2009

Vårstädning...


När sommaren kommer vill jag bara vara ute...så därför pågår vårstädning och jag plockar bort lite "krafs". Ljusstakar är överflödinga denhär årstiden för nu är det inte ens skymmning...


Jag fick min mormors gamla köksvåg av mamma...Och mamma som tänkte kasta den! Den har fått plats på hyllan i köket, med loppisfynden, vinkaraffen och en lilla syster till den. Välling gröt, nappar och basilika, sånt som behövs mest varje dag!


Tårtfatet och våningsfatet får vara framme i väntan på sommarfika på altanen...


Vi syns! Prinsessan och jag

4 kommentarer:

Ingrid sa...

Så fint du har gjort det, vitt är verkligen vackert. Jag tillhör den (tokiga) skaran som eldar ljus även om sommaren ;0)

~Livet i byn

Villa nöystu sa...

Så jättefint du gjort. Smart att sätta vällingpulvret i en burk, nära, nära, vår lillgumma skriker varje kväll när vi gör välling- hon tycker inte det går tillräckligt fort.

Hhahah, jag skrattade åt det du skrev, när du kallade ljusstakar för "krafs". Precis så känner jag denna tid på året. Det där med belysning i trädgården är lite överflödigt här hos oss. Tyvärr. För mig hade det gärna fått bli lite, lite mörkt iaf.

Kram Petra

Snuttan sa...

Skall med snrt ta en storstädning

Mycket fint du har
Kram
Åsa

Gårdsromantik sa...

Vilket underbart ljus på bilderna och idag skiner solen!!!

Hoppas han piggnar till lilla vovven!

Jag har en tävling tom idag - hoppas du hinner vara med.

Glad midsommar!

Kram Maud